بهترین میکروفون برای تولید محتوا

دسته بندی :دسته‌بندی نشده ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ Vstudioadmin 4978

امروزه تولید محتوا در سراسر جهان حرف اولو میزنه، و فعالیت در فضای مجازی از متن نوشتاری به محتوای ویدیویی تغییر کرده و قطعا برای تولید محتوای با کیفیت همونجور که تصویر مهمه، صدا هم مهمه.

آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای ضبط صدای حرفه‌ای استفاده از یک میکروفن یقه‌ای سیم‌دار است.

ما برای شروع کار تولید محتوا یا برگزاری کلاس‌های آنلاین، میکروفون بویا M1 را پیشنهاد می‌کنیم. دلایل این پیشنهاد را در بررسی این مدل میکروفون ارزان قیمت در ادامه می‌خوانید.

 

 

 
میکروفون یقه‌ای بویا M1 یکی از بهترین میکروفون‌های معرفی شده در سال‌های اخیر است. این میکروفون قابلیت اتصال به موبایل و دوربین های DSLR را دارد.
 
 

معایب و نقاط ضعف میکروفون بویا M1


یکی از موارد و نکات منفی این میکروفون، نداشتن نشانگر میزان باتری است.

این نکته بسیار مهم است زیرا هیچ کس دوست ندارد حین فیلمبرداری، میکروفون از کار بیافتد. درواقع برای کاهش قیمت تمام شده، برخی موارد ضروری در این میکروفون حذف شده‌اند.

عیب دیگر میکروفون بویا دست و پا گیر بودن سیم بلند آن است که اجتناب ناپذیر است اما می‌توانید با استفاده از جمع‌کننده‌های سیم و چند گیره کار را کمی آسان‌تر کنید.

و مشکل سوم میکروفون نداشتن تنظیم کننده حساسیت است. در واقع شما هیچ راهی برای تنظیم حساسیت میکروفون ندارید تا صدای کمتری از محیط بگیرید یا صدای سوژه‌ در حال حرف زدن را بیشتر دریافت کنید.

ویژگی‌های میکروفون بویا M1


میکروفون یقه‌ای بویا M1 از نوع چندجهتی یا Omni-Directional بوده و صدا را از جهات مختلف بطور یکسان دریافت می‌کند.

بنابراین، لازم است هنگام ضبط به منابع صوتی غیر اصلی مجاور نیز توجه داشته باشید و تا حد ممکن از آن‌ها فاصله بگیرید. به عنوان مثال، هنگام ضبط صدا در یک اطاق بهتر است وسایل تولید نویز مانند سیستم تهویه خاموش باشد. کیفیت ضبط صدا در این میکروفون، عالی نیست اما برای تهیه ویدیوهای آموزشی و لایو‌های اینستاگرامی بسیار مناسب است.

حجم صدای تولید شده با این میکروفون در حد متوسط قرار دارد. معمولاً توصیه می‌شود از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای مدیریت صدا برای کنترل حجم صدا و کاهش نویز استفاده کنید.

آیا میکروفون بویا ام 1 ارزش خرید دارد؟


مسلماً میکروفون یقه‌ای بویا ام 1 بهترین میکروفون یقه‌ای موجود در بازار نیست، اما اگر نسبت هزینه و کارایی را درنظر بگیریم شاید بهترین انتخاب باشد. بویا ام ۱ در دسته میکروفون‌های اقتصادی قرار می‌گیرد پس اگر قرار است آن را با بقیه مقایسه کنید باید با میکروفون‌های هم قیمتش مقایسه کنید نه میکروفون‌های حرفه‌ای.

با این میکروفون می‌توانید صدابرداری را هم با دوربین و هم با گوشی هوشمند براحتی انجام داده و از نتیجه کار در اکثر موارد راضی باشید.

 
Vstudioadmin

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 6 =

لینک کوتاه:
0